+ 3
Inlägg: 2431064
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Brolin är ju hockeyspelare men även Modo-it och det han säger om fotboll gäller även hockey - rätt miljö är viktig för att kunna utvecklas och man ska ha gjort det bra hemma innan man flyttar. "Spelaren glömmer ofta att rätt miljö är det viktiga för att man ska kunna utvecklas och få speltid. Jag tänkte på det när jag valde klubb och flyttade till Parma. Dessutom måste man ha gjort det bra hemma i Sverige innan man flyttar utomlands. Det är en bra måttstock. Innan dess behöver man inte dra iväg om ambitionen är att man ska bli en bättre fotbollsspelare".
www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/76PqGo/las-intervjun-med-vinnaren-tomas-brolin-av-guldbollen-fran-1990-och-1994
www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/76PqGo/las-intervjun-med-vinnaren-tomas-brolin-av-guldbollen-fran-1990-och-1994
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Tycker inte att någon skugga ska falla över spelarna dock, klart att det är stort för dem att bli erbjudna en plats i ett HG där. Man borde nog inte slänga sig med att man själv hade gjort si och så.
Det är alltid de större talangerna från tidig ålder som får komma upp, resten hamnar nästan alltid i Hockeyettan eller på sin höjd annan Hockeyallsvensk klubb.
Det är alltid de större talangerna från tidig ålder som får komma upp, resten hamnar nästan alltid i Hockeyettan eller på sin höjd annan Hockeyallsvensk klubb.
Sedan är det också oerhört mycket lättare att få utvecklande speltid i allsvenska lag. Det är nog ingen slump att årets JVM-trupp har rekordmånga från allsvenskan.
Men, det är nog extremt lätt som spelare och förälder att lurad av SHL-lag, även om man rimligen borde ställa krav på att de tänker ett steg längre.