+ 8
Inlägg: 2431155
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Ja det där var i princip en spegel av hur mitt supporterskap har sett ut. Förutom då att jag haft glädjen och turen att inte varit född eller behövt leva i varken Härnösand eller Sundsvall ;) Born and bread Nolaskogsare.
Apropå supporter-minnen:
Så färskt som 2007! Minns när vi i slaget om Västernorrland i kvarten nere i Plywood Arena hamnade i en sportbar i en av pauserna. Med tanke på trängseln fick vi dela bord med några Timrå-supportrar. Och det var trevligt och gemytligt, vi pratade om matchen bla bla bla, tills vi gjorde misstaget(??!!) att nämna att vi var från Ö-vik och var MoDo-supportrar! Då lämnade våra bordsgrannar bordet omedelbart och gick.
Har aldrig gillat Sönnsvallare innan, och inte gjort det efter heller. En väldigt speciell sort dom där ;)
Apropå supporter-minnen:
Så färskt som 2007! Minns när vi i slaget om Västernorrland i kvarten nere i Plywood Arena hamnade i en sportbar i en av pauserna. Med tanke på trängseln fick vi dela bord med några Timrå-supportrar. Och det var trevligt och gemytligt, vi pratade om matchen bla bla bla, tills vi gjorde misstaget(??!!) att nämna att vi var från Ö-vik och var MoDo-supportrar! Då lämnade våra bordsgrannar bordet omedelbart och gick.
Har aldrig gillat Sönnsvallare innan, och inte gjort det efter heller. En väldigt speciell sort dom där ;)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Själv har man blivit bombhotad i Karlstad, de var något av ett annorlunda slag det.
Jag är 43 idag och bor i Sundsvall så jag har inte möjlighet att åka på så många matcher numera men jag känner nog att jag tillägnat tillräckligt med pengar, tid och kärlek för att kalla mig en äkta supporter.
Jag förstår att man kan agera i affekt och det har jag själv gjort många gånger, men där drar iaf jag gränsen.
Den här supertöntiga ultrasmentaliteten som dagens TikTok ungdomar har är bara löjlig, sen kan dom vara lika helhjärtade supportrar som vi andra men med ett beteende som inte jag kan stå bakom.