+ 3
Inlägg: 2431362
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
erjo: Vill du att vi skall jämföra meriter på hockeyplanen eller på sidan så kan DM’a mig så tar vi det där!
Som du kanske känner till så har Centern ofta till nästan alltid den defensiva rollen, så även i kedjan med Ejk, Marenis och Sveningsson. Sveningsson är inte värvad för att vara stark defensivt, han är värvad för att spela fysiskt offensivt och ta mycket skott för DET är hans styrkor!
Jag vill poängtera att jag hade hoppats på mer från Sveningssons sida denna säsong med tanke på utveckligen förra, men han har tyvärr inte levererat som iaf jag hoppats på och då givetvis även som du hoppats på, MEN som resonemanget startade med så är Sveningsson en ytterst habil allsvensk spelare och målskytt så tror ge honom skit nu känns ytterst onyanserat.
Hur var 450tkr Vela ikväll…
Som du kanske känner till så har Centern ofta till nästan alltid den defensiva rollen, så även i kedjan med Ejk, Marenis och Sveningsson. Sveningsson är inte värvad för att vara stark defensivt, han är värvad för att spela fysiskt offensivt och ta mycket skott för DET är hans styrkor!
Jag vill poängtera att jag hade hoppats på mer från Sveningssons sida denna säsong med tanke på utveckligen förra, men han har tyvärr inte levererat som iaf jag hoppats på och då givetvis även som du hoppats på, MEN som resonemanget startade med så är Sveningsson en ytterst habil allsvensk spelare och målskytt så tror ge honom skit nu känns ytterst onyanserat.
Hur var 450tkr Vela ikväll…
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
erjo: Svenningsson gör exakt tvärtemot vad han borde göra. Han kramar klubban, försöker spela svårare/snyggare och blir bara sämre. Jag tycker att han gör sin kedja sämre.
Och då har vi inte ens pratat om powerplay där han kan vara lagets sämsta forward.
Och då har vi inte ens pratat om powerplay där han kan vara lagets sämsta forward.
+ 2
Kan hända att han blivit en hackkyckling, men han gör ju inget för att ändra på det. Han tar inte snabbare beslut, han kommer inte till skott fast han spelar i första pp, han slarvar i passningsspelet. Sedan kan även jag ge honom att han tar i, men det räcker ju inte med det om han ska lira i någon av de två första kedjorna.