+ 2
Inlägg: 2431555
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Ett miljöombyte var nog det bästa som kunde hände Wernblom, bara titta vilken utveckling han haft när han kunnat smyga lite under radarn och slippa bli förknippad med farsan.
Vill minnas att det blev en otrolig uppståndelse när han gjorde mål i två raka matcher som 16-åring, svårt att leva upp till förväntningarna som byggdes upp.
EJK har väl förövrigt haft sina chanser i pp, händer inte alltför mycket varken som spelfördelare eller skytt.
Ett miljöombyte var nog det bästa som kunde hände Wernblom, bara titta vilken utveckling han haft när han kunnat smyga lite under radarn och slippa bli förknippad med farsan.
Vill minnas att det blev en otrolig uppståndelse när han gjorde mål i två raka matcher som 16-åring, svårt att leva upp till förväntningarna som byggdes upp.
EJK har väl förövrigt haft sina chanser i pp, händer inte alltför mycket varken som spelfördelare eller skytt.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Har svårt att tro Sveningsson kommer spela i andrakedjan med alla friska och absolut inte PP1, om ens powerplay överhuvudtaget. Det är vad det är just nu när 2/3 av förstakedjan är borta.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Känns bra att veta att folk verkar ha hittat en ny spelare och gnälla konstant på nu när Marenis lämnat, var lite orolig där ett tag.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Niederbach ska spela högre upp i linorna. Grymt smart spelare.
+ 1
EJK? Han kan harva i fjärdekedjan utan PP-tid nu när vi har fått in Niederbach (som för övrigt har gjort en poäng de senaste sex matcherna). Men Sveningsson måste vi få igång! Strunt samma att han fullkomligt har massakrerat vårt tidigare fantastiska powerplay, vi måste bara få igång honom, oavsett om det så ska ta fem säsonger!
Minns när jag tyckte att det var fel att släppa Wernblom. Då var konsensus här på forumet att man inte kan hålla på att ge istid till spelare som egentligen inte förtjänar dem i hopp om att få avkastning längre fram - framförallt inte i ett lag som aspirerar att gå upp. I dagsläget är inte Sveningsson en spelare för andrakedjan och absolut inte PP1. Och i ärlighetens namn är de tillfällena han faktiskt är det extremt få. Med samma argument skulle vi kunna nöta OP i toppkedjor eftersom han öste in mål i slutspelet i Västervik.
Om nu Sveningsson har så bra inställning bör han rimligtvis kunna acceptera att bli petad från powerplay och nedskickad till fjärdekedjan.
Hade kunnat tänka mig något i den här stilen;
Vela - Big Dick - Woods
Aagaard - EJK - Wernblom/annan ny
Ohlsson - AP - Mannberg
OP - Niederbach - Södergran/Sveningsson