Inlägg: 2439904
Svarskommentarer
Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
{5647}: Mora var ruggigt trögstartade ifjol och hade inte en enda trepoängare första 10 matcherna, tror den första kom i omgång 11 eller så.
Presterade som ett topplag i slutfasen och var en hårsmån från att sluta topp-6, vilket väl var en stor anledning till att vi valde KIK istället som trendade åt andra hållet. Mora var väl dessutom lite av ett bogeyteam för oss.
Men med facit i hand hade det inte varit fel att gå efter VIK som inte verkar grisa ner sig i onödan och gav löven en väldigt behaglig kvart, vilket kan ha varit det som vägde över till deras fördel i slutändan.
Där hade faktiskt löven lite tur som fick en lättare kvart helt serverad och utan att behöva göra något aktivt val (gällande tändvätska till motståndare etc).
Presterade som ett topplag i slutfasen och var en hårsmån från att sluta topp-6, vilket väl var en stor anledning till att vi valde KIK istället som trendade åt andra hållet. Mora var väl dessutom lite av ett bogeyteam för oss.
Men med facit i hand hade det inte varit fel att gå efter VIK som inte verkar grisa ner sig i onödan och gav löven en väldigt behaglig kvart, vilket kan ha varit det som vägde över till deras fördel i slutändan.
Där hade faktiskt löven lite tur som fick en lättare kvart helt serverad och utan att behöva göra något aktivt val (gällande tändvätska till motståndare etc).
+ 1
Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
{5647}: De led av svagt målvaktsspel förra hösten och huserade farligt nära negativt kval ganska länge. Ser man enbart efter jul och framåt så var de i princip topp 4.
Men kanske att de tappade lite i slutet också. De är ju lite som BIK att de aldrig riktigt har det där lilla extra som krävs i ett slutspel.
Men kanske att de tappade lite i slutet också. De är ju lite som BIK att de aldrig riktigt har det där lilla extra som krävs i ett slutspel.
Men, nog kan de ge Löven en match absolut. De är bättre organiserade, men saknar kanske samma bredd.