+ 5
Inlägg: 2466207
Svarskommentarer
Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
{5647}: japp igår var ju motsatsen mot många matcher vi vunnit under säsongen där vi spelat betydligt sämre men ägt båda kassarna!!
+ 1
Men, vi får inte bjuda på två mål så pass enkelt. Tycker att markeringen var för svag några gånger.
Sedan måste vi vara mycker mer desperata framför deras mål. Vi skapade definitivt tillräckligt många målchanser för att vinna med ett par mål, men framförallt i de två första så fick Voutalainen se pucken alldeles för lättvindigt. Vi saknade verkligen Aagaard och Dickinson. Tror dock att vi kommer att vara riktigt jobbiga i ett slutspel genom att vara det enda laget med två riktiga toppkedjor. Om Niederbach, Haloran och Vela/Aagaard kommer igång så blir det jobbigt att möta oss. Lövens fjärdekedja sattes mot vår första hela tiden och har vi två stycken kommer de inte kunna använda riktigt samma taktik. Sedan tycker jag att deras fjärde börjat gå ned sig. WIklund och Andersson är skuggor av deras forna jag som de var för ett par år sedan.