Inlägg: 2477311
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Keriksson: Jo, det borde vara derbygrupper där man möter de norra lagen kanske fyra gånger och de södra två. Skulle bli lite bättre publikt och res-mässigt också.
Själva problemet med att det kostar så kopiöst att åka ur beror ju på giriga SHL och menlösa hockeyförbundet. Hade man sett till att fördelningen av tv-pengarna varit jämnare, så skulle det inte vara lika jobbigt att åka ur. I fotbollen är fördelningen 72/25, medan det i hockeyn är 95/5. Tror fasen att det är kopiöst jobbigt att åka ur när man måste krympa verksamheten så radikalt.
Själva problemet med att det kostar så kopiöst att åka ur beror ju på giriga SHL och menlösa hockeyförbundet. Hade man sett till att fördelningen av tv-pengarna varit jämnare, så skulle det inte vara lika jobbigt att åka ur. I fotbollen är fördelningen 72/25, medan det i hockeyn är 95/5. Tror fasen att det är kopiöst jobbigt att åka ur när man måste krympa verksamheten så radikalt.
Tycker man ska titta på en nord och syd division där lagen spelar fler derbyn och möter de andra lagen lite färre gånger, Finns rum att flytta upp 4 lag till så det blir 18, Modo, Löven, DIF och Mora/SSK.