+ 4
Inlägg: 2484006
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Tycker du är fel ute. Hedqvist är inte en defensiv grovjobbare och bara för att Bulan har ett till största delen defensivt spelsystem, betyder det då att alla spelare ska vara defensiva grovjobbare? Luleås juniortränare tokhyllar Hedqvist. Och att man väljer en SHL-klubb behöver inte bero på att man tror man får en bättre utbildning, det beror på att man får spela på högre nivå och spelar man på högre nivå är det avsevärt större chans att man får NHL-ögon på sig.
Niederbach är ett tydligt exempel. Han har spenderat två år på att spela defensivt i de lägsta kedjorna, när hans styrka och det han borde få utveckla är offensiven.
Nu kan det givetvis gå bra för Hedqvist ändå, men jag gissar att en defensiv roll i seriens mest defensiva lag knappast är så utvecklande som man hoppas. Nu kanske Hedqvist ser sin största styrka och framtid som en defensiv grovjobbare och då är det rätt.