+ 5
Inlägg: 2484216
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Det är närmre att nå NHL om man spelar i SHL. Det är inget att hymla om. Och jag är övertygad om att han definitivt kommer få fler chanser i Luleå då hans speltid faktiskt ökat då han fått chansen på senaste. Säger väl ännu mer om hans talang.
Sen kan det ju ligga precis vad som helst bakom just Hedkvists beslut att flytta till Luleå, han kanske gillar mygg, snö, skoter, vänner, fritid, familj etc.
Sist så lär han väl lämna Luleå inom några år för Luleå är riktigt dåliga på att ta hand om sina talanger och tar man in Kentää så lär det väl inte satsas mer på juniorer utan då blir det väl amerikaner och finnar som gäller.