+ 4
Inlägg: 2484661
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Det är så många perspektiv du missar i dina analyser. Men då var ju Djurgården faktiskt i SHL, hade det varit som nu så hade det varit tveksamt om till exempel Lekkerimäki ens hade gått i draften. I grund och botten handlar det om deras egna prestationer
Som de presterat skulle de inte vara aktuella för NHL nästa säsong, men själva poängen är att alla tre fått mycket speltid I DIF. Hade de gått till Luleå eller en annan SHL-klubb skulle de inte fått förtroende i vinter. De skulle spelat J20...
Du har alltså fullständig missat att SHL vill ha in så många juniorer som möjligt för det ligger väldigt mycket pengar i att spelarna skriver NHL-kontrakt. Det är en ökänd företeelse som det pratats mycket om...