Inlägg: 2486434
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: Det är just det som är fördelen med GSAx, att man väldigt korrekt får fram målvaktens prestationer oavsett om dennne spelar bakom ett stabilt försvar i ett topplag eller bakom ett dåligt försvar i ett bottenlag.
Och jag håller med dig, Guden hade mest troligt legat bra långt ner på listan.
Jag vet att Andrei Vasilevsky hamnade på typ 9:e plats i GSAx bland målvakterna säsongen 20/21 när man tog guld och han tilldelades Vezina trophy, så GSAx är ett intressant mätinstrument helt klart, men bökigt för lekmän att hålla koll på.
Och jag håller med dig, Guden hade mest troligt legat bra långt ner på listan.
Jag vet att Andrei Vasilevsky hamnade på typ 9:e plats i GSAx bland målvakterna säsongen 20/21 när man tog guld och han tilldelades Vezina trophy, så GSAx är ett intressant mätinstrument helt klart, men bökigt för lekmän att hålla koll på.
Min gissning är att dem siffrorna inte är särskilt imponerande. Senast jag kollade så släppte vi till minst skott mot eget mål t.ex.