Inlägg: 2486436
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Nu vet jag inte hur modellen ser ut, men praxis brukar ju vara att man normaliserar värdena. Dvs ifall målvakten har räddat 8 av 10 på plockhandssidan och 45 av 50 på stötsidan så normaliseras det till 9 av 10.
Således bör inte de variabler du tar upp påverka resultatet.
Således bör inte de variabler du tar upp påverka resultatet.
+ 1
Det där med farliga skott är ju hur man än vrider och vänder på det baserat på någon väldigt grov generalisering gällande vad som är farligt och tar inte hänsyn till en specifik målvakts styrka och svaghet.
Så då vi leder xG de senaste femton matcherna i serien. Är vi då seriens bästa lag över den perioden eller är det ointressant jämfört med tabellen?
Kort sagt. Jag tycker att det är väldigt vettigt att titta på statistiken och att använda den för att förbättra alla delar i spelet, men...