+ 1
Inlägg: 2486776
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: På samma sätt kan man kan man vara bättre än vad statisken säger. Ta t.ex Gudlevskis räddningsprocent. Om man spelar en match mot vvik och knappt får några skott mot sig kan det vara svårt att hålla sig varm och koncentrerad, på så sätt kan man släppa in 2-3 puckar på 12 skott men ändå vara en bra målvakt trots att procenten tar stryk. Eftersom vi är laget med färst skott på mål blir det dessutom jobbigare ätt hämta igen procenten.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Håller med!
Hur kan man kalla en spelare som aldrig har mäktat med över 11 st mål under en säsong under sin seniiorkarriär för målskytt ?
Och då har han fått spelat med Foppa en säsong.
Vi har väl typ 10 st spelare i årets lag som kommer upp i det den här säsongen gissar jag?
Håller med!
Hur kan man kalla en spelare som aldrig har mäktat med över 11 st mål under en säsong under sin seniiorkarriär för målskytt ?
Och då har han fått spelat med Foppa en säsong.
Vi har väl typ 10 st spelare i årets lag som kommer upp i det den här säsongen gissar jag?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Han var ju en fantastisk målskytt då. All statistik pekade ju på det.
Det är ju orättvisan med statistik.
Det här med AI och statistik får mig att tänka på ChatGPT.
youtu.be/G6j09M3jP6I
Det är ju orättvisan med statistik.
Det här med AI och statistik får mig att tänka på ChatGPT.
youtu.be/G6j09M3jP6I
Det är väl klart att man anpassar spelet efter materialet man har, men bara för att man lyckas få ut maximalt av en spelare genom, betyder det inte att spelaren objektivt sett är bättre än vad statistiken visar.