+ 15
Inlägg: 2528818
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Gavelo: håller helt med. Tycker det är rätt kul att man (jag iaf) tänkte att första kedjan måste prestera max, att vi var körda om inte Dicken kommer tillbaka i storform osv osv. Att målvaktssidan var vår svaga punkt osv. Istället har det blivit tvärtom. Det är Södergran och Folin mfl som tokhöjt sig och guden har från ingenstans plockat fram en sinnessjuk slutspelsform. Säger en del om djupet i årets bredd.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Gavelo: Håller med Folin är galet bra för närvarande, bättre än brorsan!
+ 4
Folin!
I denna finalserie får vi ett bra kvitto på hur tempot, tuffheten , fulspelet i kulisserna och mediabevakningen kommer vara i Shl, och här i denna omgivning har Folin visat att han är en bjässe.
Han spelar hela tiden med ett lugn men ändå fruktansvärt resolut, han är råstark i närkampsspelet och vinner nästan alltid sin gubbe oavsett om det är Berglund eller Krüger han möter, han tar inga onödiga utvisningar men flyttar sig inte heller när djurgårdarna kommer på besök.
För mig har han och Wahlberg växt till giganter, ett för Karlin och Modo ”To go to” backpar när hela havet stormar.
👍🏼