Inlägg: 2529234
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
NuMo: Tycker vår hemmastå/klack har varit på väldigt stark uppgång speciellt de senaste få åren men egentligen ända sen vi åkte ner. Helt makalöst bra har de varit detta slutspel.
Sen jobbar ju tyvärr arenarummet emot dem som du är inne på. Istället för en enad ståplatsyta så bryts den upp av ingång, öppning för ismaskin och VIP-byggnaden. Akustiken är inte den bästa då mycket av ljudet bara försvinner upp i taket till skillnad från de här gamla konservburkarna till lador där man kan bygga upp ett annat tryck mot plåten.
Sen jobbar ju tyvärr arenarummet emot dem som du är inne på. Istället för en enad ståplatsyta så bryts den upp av ingång, öppning för ismaskin och VIP-byggnaden. Akustiken är inte den bästa då mycket av ljudet bara försvinner upp i taket till skillnad från de här gamla konservburkarna till lador där man kan bygga upp ett annat tryck mot plåten.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
NuMo: Det är bara att riva logerna, sittplatsytor mm. Då kanske vi kan ta in minst 15000 där alla står. Kunde bli bra tryck vid slutsålt.
Man saknar Kempis som en kär gammal vän, o gamla huggkubben...snyft
God Kväll MoDoiter, i morgon gör vi det igen
www.youtube.com/watch?v=IYkEZl95YLc
Man saknar Kempis som en kär gammal vän, o gamla huggkubben...snyft
God Kväll MoDoiter, i morgon gör vi det igen
www.youtube.com/watch?v=IYkEZl95YLc
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
NuMo: Kritisera på du men stämningen i Hägglunds i första finalmatchen är fanimig svår att slå.. Tycker inte ens hovet hade bättre och de är i en plåtburk
+ 8
MoDo har aldrig haft bästa eller mäktigaste klacken. (I alla fall inte vad jag märkt.) Däremot så kunde man i Kempis när det var som bäst/värst få vilken motståndare som helst att nästan vilja skita på sig. Den atmosfär som hela hallen etablerade var berömd.
I nya arenan verkar man ha installerat någon typ av ljudventiler.