+ 13
Inlägg: 2549283
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Det är galenskap. Karlskrona byggde ut sin arena för nästan hundra miljoner för att klara elitlicensen - gick i konkurs några år senare.
Kommundoping och TV-pengar ställer bara till det i längden för lag som saknar organisation och publik. Bättre att växa dynamiskt och att avancemang endast kan ske när allt är i sin ordning. För hur kul det än må vara när något blåbärslag skräller och går upp mot alla odds, så förlorar vi alla på det - som skattebetalare och Cmore-betalare.
Kommundoping och TV-pengar ställer bara till det i längden för lag som saknar organisation och publik. Bättre att växa dynamiskt och att avancemang endast kan ske när allt är i sin ordning. För hur kul det än må vara när något blåbärslag skräller och går upp mot alla odds, så förlorar vi alla på det - som skattebetalare och Cmore-betalare.
Om bara antalet TV-tittare ska räknas för att fördela pengar, har vi snart bara storstadsregionerna kvar? Sollefteå, Kramfors med flera plantskolor lär förtvina , SIF borde ta på sej ledartröjan och jobba för svensk hockeys bästa nån gång.