+ 6
Inlägg: 2549351
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: Men... du bevisar ju bara min poäng.
Socialistiskt tänk leder alltid till misär. Se bara på MoDo, som i åratal larvade sig med att ansöka om pengar för att bygga museum och annat trams. Samtidigt som spelarna flydde MoDo, ekonomin gick åt pipan och fansen svek.
Sedan började man fokusera på lönsamhet och vips har vi tillbaka i SHL, publiken har återvänt och resultatet är strålande.
Att fortsätta på den inslagna vägen trots att det leder till dåliga resultat, är lite av definitionen av det socialistiska tänket. Det slutar alltid i misär.
Socialistiskt tänk leder alltid till misär. Se bara på MoDo, som i åratal larvade sig med att ansöka om pengar för att bygga museum och annat trams. Samtidigt som spelarna flydde MoDo, ekonomin gick åt pipan och fansen svek.
Sedan började man fokusera på lönsamhet och vips har vi tillbaka i SHL, publiken har återvänt och resultatet är strålande.
Att fortsätta på den inslagna vägen trots att det leder till dåliga resultat, är lite av definitionen av det socialistiska tänket. Det slutar alltid i misär.
+ 2
Titta bara på fotbollslandslaget! Där ett mer individuellt tänk dom senaste 10 åren gjort oss sämre och sämre! Sverige har aldrig haft fler proffs i stora utländska ligor än vi har nu, men vi blir bara sämre och sämre! Det gamla tänket med en för alla alla för en, och att kollektivet är starkare individen började skrotas med Zlatans intåg, och gjort oss sakta men säkert svagare för varje år.