+ 2
Inlägg: 2564596
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Svårt det där. Jag äter ju själv självplockade stenmurklor mot nuvarande expertis råd. Det anses numera vara lite av en rysk roulett då man inte kan garantera att man blir av med giftet ens om man förväller dem efter alla konstens regler. Fan! Vet knappt vad som man skall göra, men ändå. Det är en tradition inom släkten och ingen har blivit drabbad. Ännu.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: En fästing bet mig på Gotland för några år sedan, fästingen fick spasmer och dog i plågor efter några dagar.
Hemska djur det där.
Hemska djur det där.
+ 3
Men, finns få fall där man aldrig blir bra och får ett livslångt lidande, men i Sverige får man då ingen hjälp av samhället, vilket måste vara hemskt.
Jag fick ju TBE sen och då är vetenskapen och samhället överens. Virus och då stöttar samhället på ett väldigt bra sätt(i mitt fall åtminstone).
Men har fått många fästingar i Bohuslän,så kan rekommendera sprutor