Tarasov: 7-2, verkligheten kom i form av en käftsmäll.
Inlägg: 2587332
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Gavelo: nåja, 7-2 är ju inte riktigt ett rättvisande resultat med tanke på femman i öppen kasse och 6-7 i PP när matchen var stendöd och modo bara ville åka hem. det låter värre än vad det var.
men som jag skrev igår så var det inte jättebra att modos två stora svagheter blottades i samma match, oskars satte sina chanser, och dom fick en hel del, modo gjorde det inte. det är något att fundera på för tränarstaben
dessutom ytterligare en dum utvisning, tänker på bernhardt i offensiv zon som oskars sen gör 3-1 på, karlin nämnde den också efter matchen. tycker modo blivit bättre på att inte ta dumma utvisningar men den blev kostsam, skillnad på 2-1 och 3-1 inför sista, matchen dör ju när olesen gör 4-1 direkt i tredje
men som jag skrev igår så var det inte jättebra att modos två stora svagheter blottades i samma match, oskars satte sina chanser, och dom fick en hel del, modo gjorde det inte. det är något att fundera på för tränarstaben
dessutom ytterligare en dum utvisning, tänker på bernhardt i offensiv zon som oskars sen gör 3-1 på, karlin nämnde den också efter matchen. tycker modo blivit bättre på att inte ta dumma utvisningar men den blev kostsam, skillnad på 2-1 och 3-1 inför sista, matchen dör ju när olesen gör 4-1 direkt i tredje
+ 1
Sv: MoDo Hockey - IK Oskarshamn 2023-10-21 Borta
Gavelo:
Det var ju knappast någon 7-2-match.
Det är extra surt att de får göra sitt kvitteringsmål på en tveksam offsidesituation, ingen slump att de får rejäl islossning efter det.
Det var ju knappast någon 7-2-match.
Det är extra surt att de får göra sitt kvitteringsmål på en tveksam offsidesituation, ingen slump att de får rejäl islossning efter det.
+ 1