+ 2
Inlägg: 2624991
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
NuMo:
Det är lite min poäng. Om jag nu tolkar dig rätt, dvs att man numera t.o.m. straffas för vad dom kunde ha skett.
Vilket i förlängningen leder till att spelare kommer undvika fysiskt spel i allt högre utsträckning.
Jag ser ett problem med det.
Med det sagt inte så smart att hoppa in en tackling, sätta upp armbågen och komma in som tredjegubbe.
Det är lite min poäng. Om jag nu tolkar dig rätt, dvs att man numera t.o.m. straffas för vad dom kunde ha skett.
Vilket i förlängningen leder till att spelare kommer undvika fysiskt spel i allt högre utsträckning.
Jag ser ett problem med det.
Med det sagt inte så smart att hoppa in en tackling, sätta upp armbågen och komma in som tredjegubbe.
+ 1
Tror egentligen att det mest var att sätta åt hårt, men utförandet blev ju ändå fel. Och sin egen kropp måste man väl i alla fall ha ansvar för då man har det över en klubba man tappat kontrollen av.