Inlägg: 2644892
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-02-03
{10322}: Håller inte med alls, domarna är absolut bäst i SHL men har fortfarande varit totalt galna bedömningar under året.
Finns redan kameravinklar som situationsrummet använder, att addera kameror är varken komplext eller dyrt. Men man vill nog ha felbedömningar i sporten så att det blir en levande match istället för att det ska vara pedantiska bedömningar. Men när det handlar om tiotals miljoner kronor så tycker jag att man borde vara längre fram än vad man är
Finns redan kameravinklar som situationsrummet använder, att addera kameror är varken komplext eller dyrt. Men man vill nog ha felbedömningar i sporten så att det blir en levande match istället för att det ska vara pedantiska bedömningar. Men när det handlar om tiotals miljoner kronor så tycker jag att man borde vara längre fram än vad man är
Att man skulle plocka bort domarna från isen kommer inte ske och vore en rakt dålig idé. Kameravinklar är bara bra när de är från rätt håll och är prohibitivt dyrt och komplext på teknisk nivå att lösa.