+ 3
Inlägg: 2670104
Svarskommentarer
Sv: Silly season
{5647}: Nej inte menar jag att han eller någon annan ska få fördelar på något sätt. Tänker att han är lokal för att han kommer från bygden och för att han (iaf för mig) uppenbart besitter fina kvalitéer som hockeyspelare.
Det KAN ju ha varit så att när han åkte iväg som ungdom att omständigheter så som klubbens prestationer, andras råd, stora vackra frölundas löften mm gjorde en mycket talangfull spelare nyfiken. Det kan jag köpa OM det var så...
Sen är alla unga och oförståndiga, både idrottsmän och sofftyckare men alla har rätt till att få fler chanser i livet.
Jag tycker att det är rätt att satsa på talang i kombination med hängivenhet och jag tror och hoppas att det kommer lossna framöver för Theodor.
TJ, Noren och LP ska vi också satsa på och förhoppningsvis om ngr år även spelare som Milton G och Hugo H...
Det KAN ju ha varit så att när han åkte iväg som ungdom att omständigheter så som klubbens prestationer, andras råd, stora vackra frölundas löften mm gjorde en mycket talangfull spelare nyfiken. Det kan jag köpa OM det var så...
Sen är alla unga och oförståndiga, både idrottsmän och sofftyckare men alla har rätt till att få fler chanser i livet.
Jag tycker att det är rätt att satsa på talang i kombination med hängivenhet och jag tror och hoppas att det kommer lossna framöver för Theodor.
TJ, Noren och LP ska vi också satsa på och förhoppningsvis om ngr år även spelare som Milton G och Hugo H...
+ 5
Sv: Silly season
{5647}: Respekterar din åsikt. Det ena behöver ju inte utesluta det andra här, då Nieder kan spela både center och kant.
Så i jämförelse med de du nämner så:
Är Norén back.
Jacobosson kommer att få chansen utan att det påverkas av Nieders vara eller icke vara.
Lucas P har ju Hinken tydligt sagt att han ska ha mycket matcher, så J20 samt inhopp i A-laget.
Så inför nästa säsong behöver vi inte vara svartvita på det sättet med Nieder i min bok.
Så i jämförelse med de du nämner så:
Är Norén back.
Jacobosson kommer att få chansen utan att det påverkas av Nieders vara eller icke vara.
Lucas P har ju Hinken tydligt sagt att han ska ha mycket matcher, så J20 samt inhopp i A-laget.
Så inför nästa säsong behöver vi inte vara svartvita på det sättet med Nieder i min bok.
+ 2
Sv: Silly season
{5647}: Har inte riktigt hängt med diskussionerna, men pratar ni om huruvida vi ska lösa honom från kontraktet? Gissar att han inte är jättedyr, så om det inte är så att han aktivt vill flytta på sig, ser jag inte varför vi skulle bryta med honom. Går ju alltid att låna ut honom.
+ 2
Då prioriterar jag mycket hellre de som valt att stanna som Jacobsson, Lucas P och Norén. De med genuint MoDo-hjärta.