+ 3
Inlägg: 2676206
Svarskommentarer
Sv: MoDo - Damlaget
Tarasov: De flesta dussinlirare 18+ ligger på runt 13-20k/mån.
Stjärnorna i Luleå har jag ingen koll på, men andra "toppspelare" ligger mellan 22-27/mån. Många får dock boende från klubben. Men ingenting man blir rik på.
Utöver detta har jag fått höra att Karlskogas norsk Bakke Olsen har runt 37-38k/mån. Med tanke på hans leverans är det en sjukt bra värvning av BIK. 8 poäng på 4 matcher i slutspelet nu
Stjärnorna i Luleå har jag ingen koll på, men andra "toppspelare" ligger mellan 22-27/mån. Många får dock boende från klubben. Men ingenting man blir rik på.
Utöver detta har jag fått höra att Karlskogas norsk Bakke Olsen har runt 37-38k/mån. Med tanke på hans leverans är det en sjukt bra värvning av BIK. 8 poäng på 4 matcher i slutspelet nu
+ 1
Vad tjänar de i damlaget? Gissar att vi talar mkt låga summor om ens några alls. Att man ger ett damlag samma förutsättningar som ett J20 lag tycker jag är rimligt, och bra för hockeykulturen.