+ 4
Inlägg: 2689505
Svarskommentarer
Sv: Silly season
{5647}: Nu är vi inne på extremt hockeyexistentiella frågor som liknar frågan om ägget eller hönan kom först Vad är en egen produkt? När är man fostrad i en klubb?
Kommer aldrig att finnas ett facit på det, men tycker såhär.
Peter Forsberg och Josef Ingman exempelvis är egna MoDo-produkter.
Järvedarna är nästintill det, men fick vidare fostran i MoDo
Frölunda har ju genom många år 'fostrat' redan färdiga juniorer, alltså värvat redan etablerade yngre utifrån. . Har inget med talangutveckling att göra , även om Frölunda kanske är en bra väg för vidare spel, men kalla det inte egna produkter.
Om det inte fanns korkade föräldrar och snikna agenter, kunde vi ha ett Gentlemens agreement att man inte värvar spelar under en viss ålder
Kommer aldrig att finnas ett facit på det, men tycker såhär.
Peter Forsberg och Josef Ingman exempelvis är egna MoDo-produkter.
Järvedarna är nästintill det, men fick vidare fostran i MoDo
Frölunda har ju genom många år 'fostrat' redan färdiga juniorer, alltså värvat redan etablerade yngre utifrån. . Har inget med talangutveckling att göra , även om Frölunda kanske är en bra väg för vidare spel, men kalla det inte egna produkter.
Om det inte fanns korkade föräldrar och snikna agenter, kunde vi ha ett Gentlemens agreement att man inte värvar spelar under en viss ålder
Nej, Rögle börjar bli precis en sådan klubb man tidigare föraktade. Sunkigt.