+ 2
Inlägg: 2701948
Svarskommentarer
Sv: Silly season
Peja: Kul att MoDo har med en målis i VM men båda hans konkurrenter har imponerat så pass att finland inte plockar in lediga NHL-målisar.
"Spekulationerna har tagit fart efter Nashvilles uttåg ur NHL-slutspelet. Två finländska målvakter är tillgängliga och framför allt Juuse Saros kunde ge Lejonen jackpot på den positionen.
Men frågan är om VM-laget ens är i behov av NHL-förstärkning mellan stolparna? I de två första matcherna i den tjeckiska EHT-turneringen har två europeiska målvakter varit hur bra som helst.
Då Finland besegrade Tjeckien i torsdags storspelade Harri Säteri och i dagens seger över Schweiz var det Emil Larmis tur att briljera."
svenska.yle.fi/a/7-10055958
Bara fyra NHL spelare i Finlands trupp.
svenska.yle.fi/a/7-10055961
"Spekulationerna har tagit fart efter Nashvilles uttåg ur NHL-slutspelet. Två finländska målvakter är tillgängliga och framför allt Juuse Saros kunde ge Lejonen jackpot på den positionen.
Men frågan är om VM-laget ens är i behov av NHL-förstärkning mellan stolparna? I de två första matcherna i den tjeckiska EHT-turneringen har två europeiska målvakter varit hur bra som helst.
Då Finland besegrade Tjeckien i torsdags storspelade Harri Säteri och i dagens seger över Schweiz var det Emil Larmis tur att briljera."
svenska.yle.fi/a/7-10055958
Bara fyra NHL spelare i Finlands trupp.
svenska.yle.fi/a/7-10055961
+ 3
Vilka som blir bäst av Brynäs och Modo kommer att avgöras på isen. Ni kommer förmodligen vara yngre, tempostarkare och snabbare, åtminstone om man kollar på övre halvan av lagets hierarki, medan Brynäs kommer vara bättre än Modo i vissa andra avseenden.
Sen vore jag lite orolig över att er målvakt blir med i VM, om Leksands-Larsson kan få NHL-avtal kan er målvakt också det.