+ 3
Inlägg: 2701958
Svarskommentarer
Sv: Silly season
Peja: Ja, Andréns slutspel vid guldet var inte alls imponerande. 0,25 insläppta per match, men det var Växjö och deras makalöst defensiv skulle jag säga.
Källgren har faktiskt inte särskilt bra siffror på andra sidan. Det är lite som vår Eriksson Ek faktiskt.
Jag tror helt enkelt att det inte fanns särskilt många målvakter att välja på, vilket är ett stort problem när man går upp. De flesta bra är redan tagna och som nykomling får man en slags nykomlingsskatt på många procent för de flesta vill inte spela i ett lag som garanterat tippas i botten.
Källgren har faktiskt inte särskilt bra siffror på andra sidan. Det är lite som vår Eriksson Ek faktiskt.
Jag tror helt enkelt att det inte fanns särskilt många målvakter att välja på, vilket är ett stort problem när man går upp. De flesta bra är redan tagna och som nykomling får man en slags nykomlingsskatt på många procent för de flesta vill inte spela i ett lag som garanterat tippas i botten.
+ 2
Nu har jag inte koll på alla underliggande siffror hos Källgren, men det är precis sånt som Brynäs jobbar mycket mer, då särskilt statistikern som har handplockat Källgren. Med tanke på hans bakgrund menar jag att Källgren bör kallas för klasspelare i SHL-sammanhang tills motsatsen är är bevisad, men fattar att man kan ha olika definitioner av vad en klasspelare är.
Niklas Svedberg var också en klassvärvning när han gick till Timrå, enligt min definition, och det gick ju sådär. Så vi får helt enkelt se. I det stora hela är det lite av en skitsak hur "klasspelare" definieras.