+ 4
Inlägg: 2711919
Svarskommentarer
Sv: Silly season
Bad_Brett:
Just nu känns det inte som om vi har ett speciellt mycket bättre lag än in för vårt första år i SHL.
De andra lagen känner till oss också redan från början….inga gratispoäng i inledningen?!
Håller vi på att göra ett Östersund måntro, lite succé första året och risk för kval år nummer två?!
Jag tycker inte vi sticker ut, men det är alltid mera spännande att ha sitt lag på på kvalplats hela året än att ligga 5-7:a…..
Just nu känns det inte som om vi har ett speciellt mycket bättre lag än in för vårt första år i SHL.
De andra lagen känner till oss också redan från början….inga gratispoäng i inledningen?!
Håller vi på att göra ett Östersund måntro, lite succé första året och risk för kval år nummer två?!
Jag tycker inte vi sticker ut, men det är alltid mera spännande att ha sitt lag på på kvalplats hela året än att ligga 5-7:a…..
Sv: Silly season
Bad_Brett:
Vet inte om längd är synonymt med att spela fysiskt iofs.
Sen små vettefan, möjligtvis klena om man nu ska jämföra med hur Timander spelade.
Det är inte direkt så att jag ser timanders tuffhet i någon av våra nuvarande backar även om de är längre(?).
Ja möjligtvis om vi landar hägg då.
Känns som att folk tycker att vi har "klena" backar för att vi inte har någon som knycklar ihop spelare framför mål, typ.
Men sådana spelare görs väl knappt längre, känns som dagens spelare avvärjer lägen med skills istället.
Vet inte om längd är synonymt med att spela fysiskt iofs.
Sen små vettefan, möjligtvis klena om man nu ska jämföra med hur Timander spelade.
Det är inte direkt så att jag ser timanders tuffhet i någon av våra nuvarande backar även om de är längre(?).
Ja möjligtvis om vi landar hägg då.
Känns som att folk tycker att vi har "klena" backar för att vi inte har någon som knycklar ihop spelare framför mål, typ.
Men sådana spelare görs väl knappt längre, känns som dagens spelare avvärjer lägen med skills istället.
Sv: Silly season
Bad_Brett: Är väl bara Norén som är under 180 egentligen? Bernhardt, Rundblad och Winberg är alla kring 190.
Ändå känns det som många har uppfattningen att MoDo mest har små och klena backar.