+ 6
Inlägg: 2717374
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Ifall Näsén är minst lika bra nästa år och ger fan I att pincha på offensiv blå så har Bernhardt alla möjligheter att spela ut. Hoppas han tror på det själv också.
Jag tror att det varit en viktig del i att laget alltid sägs "överprestera" sett till individuell spelarkompetens.
Själv är jag nyfiken på Bernhardt. Jag är helt övertygad om att det finns mycket mer att plocka ut ur killen, men att han har lite speciell personlighet. Samma typ av obryddhed som jag tycker Timander hade. I intervjuer efter en period är det nästan som att han precis glömt vad som hände de senaste 40 minutrarna.
Timander är lite av en legend. Killen som blev "bänkad" under träning och fick gå för att byta om för att han missade för många passningar på raken.
Han var också på listan över de bästa spelarna Harald tränat (förutom lockoutade) genom åren. Där fanns även Susse, Stefan Liv, Jörgen Jönsson och Johan Davidsson.Minns inte den sista backen på den listan.
Så en riktigt bra start för Bernhardt där pucken sitter i kryllan och han får ordning på försvarsspelet och vilka marginaler han ska spela med.