+ 3
Inlägg: 2718683
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: jag tycker inte heller vi behöver en tydlig förstakedja (bara flera producerande), men det jag menar med en fungerande förstakedja är: förra året gjorde Woods, Dickinson och Aagaard det fantastiskt. Men de var enda kedjan som gjorde så nästigenom hela säsongen. Spelarna i den tilltänkta "förstakedjan" kom aldrig upp i prestationen vi väntat av någon av dem (utom Ranta när han blev varm i kläderna) och trots man testade så många kombinationer var det inget som riktigt klickade. Därför vill jag se en fungerande kedja i år. En som biter sig fast i motståndarnas zon och gör det farligt när de är på isen. Att spelarna i den lever upp till sin potential. Tänk om vi får den kedjan + att Woods och Aagaard fortsätter på inslagen väg med sin nya center. Då blir vi genast mycket slagkraftigare :D
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Woods gjorde alltså lika många mål och fyra assist mindre än den tokhyllade Malte Strömwall, och ändå pratar vi om att vi borde kunna få ut mer av honom. Det säger en del om vilken potential som borde finnas där.
+ 18
Framförallt har jag förhoppningar på Woods som spenderade förra sommaren med rehab efter sin knäoperation som gjordes efter säsongsavslutet. Jag tycker han - kanske färgat av målet mot Malmö - blev ett större hot på slutet av säsongen när skridskoåkningen och rörligheten blev bättre.