+ 1
Inlägg: 2718936
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
erjo: Skulle valfri spelare vilja bort skulle de simpelt gå till sportchefen och säga det och så bryts kontraktet. Det går liksom inte att vägra släppa dem för då blir det bara en tvist. Bollen ligger alltid hos spelaren oavsett hur ett regelverk ser ut
Att du säger att agenten och spelar kan bryta kontraktet för att han ska spela i juniorligan är ju falskt, såvida han inte skrivit in en klausul för det vilket låter helt osannolikt.
Westfält är ju en helt annan sak eftersom spelare alltid kan gå från allsvenskan till SHL.