Inlägg: 2718951
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
erjo: Ingen sportchef i dag skulle hindra en ung spelare från att byta klubb, för att ingen sportchef är dum nog att framkalla dålig stämning och dåliga relationer mellan ledare och spelare. Därtill är det bara för spelaren att säga till om att de inte trivs och vill bort. De skulle lika gärna bara kunna säga att de är pga personliga orsaker. Om du vill kalla det för att spelaren inte har någon makt får det stå för dig.
När den kontakten sedan är gjord så ska sportchefen ta ett beslut hur han vill göra (återigen ett bevis på att han bestämmer).
Om LP/annan spelare som inte har en bärande roll/hög lön sedan väljer att sätta sig på läktaren så vore det ju ett mer korkat beslut från honom än det vore för hinken att tvinga honom kvar. SPECIELT en ung relativt lovande spelare som vi väll får säga att LP ändå är.
Så nej makten ligger inte hos spelaren och definitivt inte hos någon agent.