Inlägg: 2719107
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Brander: Är man en defensiv pjäs förväntas man spela mot motståndarnas bästa offensiva spelare. Starta mycket i egen zon och mer sällan spelare med offensiv spets som gör målen framåt.
Hockeylabbet hade väl jämfört honom med Robin Salo i Malmö som spelade i samma AHL-lag och LaDue hade mycket bättre underliggande siffror. Är ofta lite skeptisk till sådana också, men när det handlar om spelare i samma lag ger de nog en hygglig indikation.
Sedan har inte LaDue erfarenhet av svensk eller ens europeisk Hockey, så det kan såklart bli en svår anpassning...
Dessutom tror jag Byström underskattas.
Hockeylabbet hade väl jämfört honom med Robin Salo i Malmö som spelade i samma AHL-lag och LaDue hade mycket bättre underliggande siffror. Är ofta lite skeptisk till sådana också, men när det handlar om spelare i samma lag ger de nog en hygglig indikation.
Sedan har inte LaDue erfarenhet av svensk eller ens europeisk Hockey, så det kan såklart bli en svår anpassning...
Dessutom tror jag Byström underskattas.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Brander:
Det är rätt svårt att ha fina +/- siffror när man spelade i AHLs sämsta lag. Sen kan jag själv tycka att -8 är helt okej i just ligans sämsta lag. Robin Salo hade tex -19 för att jämföra.
Det är rätt svårt att ha fina +/- siffror när man spelade i AHLs sämsta lag. Sen kan jag själv tycka att -8 är helt okej i just ligans sämsta lag. Robin Salo hade tex -19 för att jämföra.
Det är ingen kritik mot värvningen, litar på Hinken.
Jag bara undrade vad som gör honom till en toppback men inte t ex L Byström. Har dock bara tittat på poänggörande och +/- statistik. Inga andra underliggande siffror.