Tarasov: bokföring är alltid trix! Man höjer inte värdet på fastigheten eller lager om man gjort rejält vinst för då får man bara extra skatt! Men nog om allt detta!
Inlägg: 2720072
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Flytgubben:
Nej man skiljer på det skattemässiga och bokföringsmässiga resultatet. En bokföringsmässig uppskrivning på en fastighet påverkar inte resultatet, en nedskrivning är heller inte avdragsgill.
Lager är en annan sak.
Nej man skiljer på det skattemässiga och bokföringsmässiga resultatet. En bokföringsmässig uppskrivning på en fastighet påverkar inte resultatet, en nedskrivning är heller inte avdragsgill.
Lager är en annan sak.
+ 1