Inlägg: 2722421
Svarskommentarer
Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Byss: Jag tycker Niederbach gjorde en hel del bra saker igår. Det var nog svårt i den kedja han spelade där jag främst anser MC var rätt yr. Den blev lite dysfunktionell, vilket såklart lätt kan förklaras med att de inte spelat ihop sig och framförallt MC inte är inkörd i spelsystemet.
Niederbach borde ha möjlighet att spela relativt högt upp. Nackdelen med att ersätta Ranta med honom är väl att Niederbach inte riktigt är den där puckvinnaren som tar rollen framför målet, som jag tycker kan vara vettigt att ha i en kedja med Jasek och Olofsson.
Niederbach borde ha möjlighet att spela relativt högt upp. Nackdelen med att ersätta Ranta med honom är väl att Niederbach inte riktigt är den där puckvinnaren som tar rollen framför målet, som jag tycker kan vara vettigt att ha i en kedja med Jasek och Olofsson.
+ 1
Tänkte på om man skulle köra Ranta med Big Sam och Måns, och sen sätter man Niederbach med Olofsson och Jasek. Vet inte, men va en variant jag tror skulle kunna funka.