erjo: Min poäng var egentligen aldrig att Kopacka är bättre, håller också Ranta högre nu, det är ju oklart vad Kopacka kan uträtta på SHL-nivå. Däremot menar jag att det inte skiljer massa klasser mellan de här två spelarna, det är inte som att jämföra Peter Forsberg med Ove Molin, som ”JFK” försöker få det till. Visst kommer Ranta troligtvis att göra en bättre säsong men det är ändå två spelare i samma liga som håller relativt liknande nivå. Om Kopacka gör 12 mål kanske Ranta gör 17, om du förstår vad jag menar.
+ 1