+ 4
Inlägg: 2734716
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Niederbach är varken bra med eller utan puck. Då ska man inte ha en plats i laget.
Att han skulle vara spelskicklig ser man inte mycket av. Skickliga spelare i den här ligan dräller inte med puck konstant som Niederbach. I HA däremot kan han vara en toppspelare.
Att han skulle vara spelskicklig ser man inte mycket av. Skickliga spelare i den här ligan dräller inte med puck konstant som Niederbach. I HA däremot kan han vara en toppspelare.
Det finns en anledning till varför Karlin använder honom och det är för att han är en av få i laget som kan behandla och hålla puck, speciellt på små ytor, han är en av få som klarar av att kontrollera och diktera spelet vilket skapar möjligheter för lagkamraterna.
Sen ska man komma ihåg att han har mycket att bevisa fortfarande då han tyvärr spelar med för små marginaler ibland, men att ställa honom utanför laget är kontraproduktivt i dagsläget.
Karlin behöver inte ha bråttom med LP, han kommer få sina chanser, han kommer bli en stjärna på sikt.
Det är min åsikt