+ 5
Inlägg: 2738453
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: Då är ni nu två st. Som tycker att Bernhardt har "potential" att bli en riktigt stark defensiv back!
Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett:
Näsen vinner rätt många dueller i defensiva, ofta han kommer ur situationer med puck. Tycker Berg var sämre än honom i egen zon, och även Folin särskilt på SHL nivå. Där det uppenbart gick lite för fort för dem. Sen funkade Berg bra som 6-7 back.
Näsen vinner rätt många dueller i defensiva, ofta han kommer ur situationer med puck. Tycker Berg var sämre än honom i egen zon, och även Folin särskilt på SHL nivå. Där det uppenbart gick lite för fort för dem. Sen funkade Berg bra som 6-7 back.
+ 8
Sedan håller jag inte med om att LaDue, Winberg och Norén är defensiva backar, utan jag vill nog hävda att samtliga av dem är tvåvägsbackar (även om LaDue och Winberg har sin styrka i defensiven). Men vi har ju ingen Niklas Folin i årets trupp.