+ 3
Inlägg: 2740092
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - HV71 24-10-01 Borta
Bad_Brett: Igår radade vi upp enorma lägen i 1-2 som borde betalat sig och där vi var tillräckligt heta runt mål, var snarare tillfälligheter och en bra målvakt som avgjorde.
Märks dock stor skillnad på hemma- och bortaplan att vi vågar kliva på och spela mer självsäkert och med större pondus hemma.
Stor skillnad där.
Man hade önskat att True använt sina kilon mer, tycker han är lite för snäll med tanke på hur mycket plats han faktiskt skulle kunna ta med ett mer aggressivt närkampsspel.
Aagaard tycker jag dock var bättre igår än tidigare, visade mer grit och tjurskalle
Märks dock stor skillnad på hemma- och bortaplan att vi vågar kliva på och spela mer självsäkert och med större pondus hemma.
Stor skillnad där.
Man hade önskat att True använt sina kilon mer, tycker han är lite för snäll med tanke på hur mycket plats han faktiskt skulle kunna ta med ett mer aggressivt närkampsspel.
Aagaard tycker jag dock var bättre igår än tidigare, visade mer grit och tjurskalle
+ 1
Sv: MoDo Hockey - HV71 24-10-01 Borta
Bad_Brett: Håller med dig 100%, men du glömde klassikern " vi sätter skotten mitt i magplattan" 😉
Det där fascinerar mig. Om man tränar varenda dag, hur kan man INTE lära sig att skjuta BREDVID målvakten???? Och dessutom gärna innanför målramen
Det där fascinerar mig. Om man tränar varenda dag, hur kan man INTE lära sig att skjuta BREDVID målvakten???? Och dessutom gärna innanför målramen
En rimligare förklaring är att vi är extremt o-jobbiga att ha att göra med. Inget snösprutande, inga raka-vägen-mot-mål-åkningar, utan det snurras runt i sarghörnen och ska passas till öppna lägen. Detta blir extra problematiskt när en stor del av våra forwards är av tuta-och-kör-typ som enbart kommer till sin rätt ifall de går rätt på mål.