Inlägg: 2750148
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Robin Ztorken L: Tycker vårt största problem den här säsongen är att varken, spelare, ledare eller supportrar verkar tro på det här laget. Känslan ifjol var helt annan om vi låg under med 2-3 mål, då kände man att det här kan de vända. Visst vi vaskar fram chanser i perioder av matcherna, men vi känns stora delar sönderlästa.
Vi backcheckar sådär 95% och släpper 1-2 mål pga av det varje match. Våra 2 1:a centrar drar ned på tempot i omställningsspelet, så 3-2, 4-3 lägena blir vi stillastående när vi kommer över blå. Vi har inte ni nån målvakt som stjäl poäng åt oss i år, men inte så konstigt när det är omöjligt att veta vad backarna kommer att göra. Vill inte tjata om Berg, men där visste målvakten att den spelare han går på behöver han inte bry sig om.
Vi saknar både en back och en forward som är det där utropstecknet i varje match.
I de korta stunder vi är fysiska skapar vi bäst chanser. Kanske det är melodin, att grisa hem poäng istället?
Jag tror det finns saker bakom kulisserna som inte står rätt till i laget. Det är tydligt att det inte finns nån hierarki i laget som gruppen accepterar.
Jag ser faktiskt inte hur Karlin ska lyckas vända detta. Tidigare tycker jag att han känts lite ”kryptisk” i sina intervjuer som gett känslan av att han har en plan…. men inte längre.
Vi backcheckar sådär 95% och släpper 1-2 mål pga av det varje match. Våra 2 1:a centrar drar ned på tempot i omställningsspelet, så 3-2, 4-3 lägena blir vi stillastående när vi kommer över blå. Vi har inte ni nån målvakt som stjäl poäng åt oss i år, men inte så konstigt när det är omöjligt att veta vad backarna kommer att göra. Vill inte tjata om Berg, men där visste målvakten att den spelare han går på behöver han inte bry sig om.
Vi saknar både en back och en forward som är det där utropstecknet i varje match.
I de korta stunder vi är fysiska skapar vi bäst chanser. Kanske det är melodin, att grisa hem poäng istället?
Jag tror det finns saker bakom kulisserna som inte står rätt till i laget. Det är tydligt att det inte finns nån hierarki i laget som gruppen accepterar.
Jag ser faktiskt inte hur Karlin ska lyckas vända detta. Tidigare tycker jag att han känts lite ”kryptisk” i sina intervjuer som gett känslan av att han har en plan…. men inte längre.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Robin Ztorken L: Hade varit intressant att höra lite från de som var här förra säsongen. Känner Woods och Aagaard sig nöjda när lönen betalas ut, att de bidrar på samma sätt som senast och därför förtjänat det? Kanske bara tycker att de haft lite otur
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Robin Ztorken L: Bernhard ska fan inte få några julklappar i år!
+ 3
Agaard och Woods bör gå ner i lön dom också, så odugliga man blir bedrövad.
Bernhard ???