+ 3
Inlägg: 2750878
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Är True och Aagaard kompisar? Har missat det uttalandet.
Tycker Mikkel mest pratat att det är kul med en till Dansk. Tänker att han skulle nämnt om det är en nära kompis sen tidigare. Men jag kanske missat det.
Sen känner dom såklart varandra då Danmarks hockeyvärld är väldigt begränsad.
Tycker Mikkel mest pratat att det är kul med en till Dansk. Tänker att han skulle nämnt om det är en nära kompis sen tidigare. Men jag kanske missat det.
Sen känner dom såklart varandra då Danmarks hockeyvärld är väldigt begränsad.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Vilka fantasier. Du har tappat greppet om verkligheten och lever i din egen fantasivärld.
Puffes beskrivning av dig som Hs motsvarighet till Svensk Damtidning var klockren.
Puffes beskrivning av dig som Hs motsvarighet till Svensk Damtidning var klockren.
+ 4
När det gäller True såg många av oss redan under VM vartåt det barkade. Stor och trög, extremt dålig på rören och utnyttjar inte sina kilo för fem öre. Inget vidare skott, ingen vidare framspelare och betonghandler. Vissa försökte skylla hans dåliga produktion i AHL senaste åren på att han blivit omskolad till en defensiv forward. Må så vara, men det förklarar fortfarande inte hur kunde ha SJUTTON(!!!) spelare framför sig i INTERNA poängligan, exempelvis storstjärnor som Wilmer Skoog och Jake Wise.
Får jag spekulera fritt tror jag att det har gått till såhär:
Aagaard ville få hit True redan efter förra säsongen. Då hade True emellertid matchats med riktiga poängsprutor i Coachella Valley Firebirds. Trots 19 poäng på 26 matcher i slutspelet, kom han enbart 5:a i lagets interna poängliga. Bra slutspel tenderar emellertid att dra upp marknadsvärdet och True såg väl chansen att kunna fortsätta på den inslagna vägen och få en ny chans i NHL.
Säsongen efter avstannar precis all produktion. Aagaard är på Hinken igen och tycker att MoDo borde försöka plocka in True. Efter en svag säsong är prislappen lägre. Hinken slår till.
Nu sitter man riktigt i skiten, för även om True fungerade på liten rink, torde det vara uppenbart att han är för dålig på rören för att vara en toppspelare i SHL - vilket är det han måste vara om vi ska ha en chans att hålla oss kvar. Men det blir ju också en jobbig situation då detta var lite av en kompisvärvning för Aagaard. Vågar man sätta True i frysboxen till exempel? Eller skulle det få Aagaard att tjura, vilket skulle paja stämningen i truppen? Jag gillar inte detta alls.