+ 1
Inlägg: 2750936
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: Fast att kicka spelare som inte funkar i omklädningsrummet är ju fullt möjligt. (Din favorit Modigs t.ex.) Men kräver ju en lösning. Du tänker att man ska kunna kicka dom bara sådär utan krusiduller? Då gäller det ju att det inte är tränaren/sportchefen som råkar vara idioten. =)
Just Jasek känns ju oväntat om han vore en diva när han vägrade förhandla med andra klubbar innan säsongen var slut, det är en väldigt odivig tendens åtminstone.
Tycker vi har mer lokal stjärna i Jeppe som visar otroligt missnöje på isen mellan varven och som gjorde en "dom" term om sitt eget lag i en intervju till och med.
Hinken var ju inte oblyg att säga att Jeppe ska minsann se sig i spegeln han också.
Med det sagt verkar Jeppe vara en pådrivare på träningar etc, men det blir ju knasigt om man gormar åt andra sen fuskar man i hemjobbet själv.
Just Jasek känns ju oväntat om han vore en diva när han vägrade förhandla med andra klubbar innan säsongen var slut, det är en väldigt odivig tendens åtminstone.
Tycker vi har mer lokal stjärna i Jeppe som visar otroligt missnöje på isen mellan varven och som gjorde en "dom" term om sitt eget lag i en intervju till och med.
Hinken var ju inte oblyg att säga att Jeppe ska minsann se sig i spegeln han också.
Med det sagt verkar Jeppe vara en pådrivare på träningar etc, men det blir ju knasigt om man gormar åt andra sen fuskar man i hemjobbet själv.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 24-10-14 Borta
Bad_Brett: finns väl alltid möjlighet för företag att ge mer än avtalat om de så önskar. Jobbar på ett hyfsat stort företag där de budgeterar för nästkommande års lönepåslag, guds nåde den chef som vill ge mer så att det påverkar budgeten. nnVad gäller spelare som inte levererar så har väl sportchef och tränare ett stort ansvar vid rekrytering av spelare . Om någon sprider dålig stämning så får väl chefen sätta ner foten,slå näven i bordet och se till att alla jobbar för laget/företagets bästa. Det har väl ledarskapet betalt för .
+ 2
Om det nu skulle vara så att Jasek (100% hypotetiskt) skulle vara en diva som sprider dålig stämning i omklädningsrummet, då borde det finnas ett sätt för MoDo att säga "Du har inte presterat på önskad nivå, tack hej!". Samtidigt som spelarna själva alltid kan spela "Jag har hemlängtan"-kortet för att riva kontrakten utan att klubben får någon ersättning. Jag tycker det är skevt och blir väldigt orättvist mot de spelare som är kvar och kämpar.