Heyerdal: Detta är ju en aspekt som man ska ta i åtanke när det gäller matchning också. Kan mycket väl vara att man gör bedömningen att maximal effekt fås ut av Niederbach och gänget på ca 15 minuter. Just nu.
Inlägg: 2785665
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-07 Hemma
KB: Niederbach själv säger ju i expressen:
"Jag vill spela mycket men jag vill fortfarande ligga på en nivå där jag känner att jag är kraftfull och att jag kan göra jobbet utan att bli för trött. Just nu ligger jag på en lagom speltid, det handlar mycket om vad du gör med de minuter du får, avslutar han."
Bättre han presterar på topp hela tiden han spelar än om det blir mindre minuter, och är väl något som kommer öka med tiden.
"Jag vill spela mycket men jag vill fortfarande ligga på en nivå där jag känner att jag är kraftfull och att jag kan göra jobbet utan att bli för trött. Just nu ligger jag på en lagom speltid, det handlar mycket om vad du gör med de minuter du får, avslutar han."
Bättre han presterar på topp hela tiden han spelar än om det blir mindre minuter, och är väl något som kommer öka med tiden.
+ 3