+ 4
Inlägg: 2789110
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-12-19
Dexter : Självklart är sponsorstappet mycket kännbart. Minns när MoDo industrier på 90-talet sponsrade med 6 miljoner per år (och det före de stora TV-avtalens tid vilket innebar att det var ett rejält tillskott i budgeten). Sen omvandlades företaget till Holmen och flyttade huvudkontoret till Stockholm och för några år sedan slutade de t o m att vara MoDos dräktsponsor för att i stället bli Skellefteås dräktsponsor. Tidigare hade vi representanter i Holmens styrelse med Ö-viksanknytning som Carl Kempe och Holmestyrelsens sekreterare Johan Flodström resp. Lars Ericson. Nu finns ingen med Ö-viksanknytning längre med i styrelsen och därmed blir det svårare...
+ 1
Men för att leda tillbaka till ämnet så finns det väl andra faktorer än utbildningsnivå och ledarskap som bidragit till MoDos kräftgång sedan guldet. Är inte den största att vi tappat de stora sponsorerna?