Inlägg: 2790178
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-26 Borta
{10015}: Nä det har du såklart poänger i.
Har tyckt ett tag att han kan ta MCs plats då han verkligen gått ned sig sista 10-15matcherna.
Men sen är LP ung också så är ju inte orimligt att han inte håller 100% jämn nivå.
Ranta är en konstigt situation generellt. Tror han har lite fripass på sina brister för han producerade framåt. Lite som Pavel Bremdl hade.
Men nu producerar ju inte Sampo något ens...
Har tyckt ett tag att han kan ta MCs plats då han verkligen gått ned sig sista 10-15matcherna.
Men sen är LP ung också så är ju inte orimligt att han inte håller 100% jämn nivå.
Ranta är en konstigt situation generellt. Tror han har lite fripass på sina brister för han producerade framåt. Lite som Pavel Bremdl hade.
Men nu producerar ju inte Sampo något ens...
Lätt att tänka att Lucas inte färgat när han inte är den som är hyperspetsig i första hand. Jag har inte sett honom lägga ett pass som inte leder till någon form av offensiv räd, förutom ett felpass mot Brynäs på försäsongen. Vi har spelare som är ordinarie som har varit sämre än honom defensivt, nämner inga namn. Framförallt jobbar han ju hårt för att få chansen därför känns det inte bra i hjärtat när man tänker på att han bevittnar Ranta glida i backchecken. Det är ju absolut konstigt att han sitter och är trettondeforward för oss och får spela några minuter max och spelar inte med Östersund ens.
Gästrin har ju varit skadad men han har också en motor i spelet som är högst behövlig. Ser ju också väldigt ljust ut för honom att gå i förstarundan och en sådan juniorspelare har vi inte haft på mer än 10 år.