+ 2
Inlägg: 2821167
Svarskommentarer
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
1921ofHockey: Är MoDo tomma efter bara två matcher efter ett uppehåll så förtjänar man inte en SHL plats. Kan inte känna att det var någon urladdning direkt. Tycker vi gjort två bra matcher som skapat bra energi inför dubbelmötet mot Leksand. Leksand har gått hårdare på sin trupp än vi så är det några som ska vara slitna är det väl dom..
+ 7
Det är fruktansvärt viktigt att magin inte bryts nu, för då bär det raka vägen ner i kvalet mot HV.
Vi behöver 13-15 pinnar till för att vara säkra på att greja kontraktet. Det är 5 (!) trepoängare till på 10 matcher. Tar vi t.e.x bara tre trepoängare till bör vi ta minst tre, kanske fyra matcher till sudden. Om man vänder på det har vi nog inte råd att förlora mer än fyra fighter till under ordinarie tid.
Magkänslan inför helgen är ruskigt usel, det känns som ett stort antiklimax väntar runt hörnet. Efter en urladdning som gav 0p i Göteborg ska vi ladda om mot ett Leksand som har ett grovt psykologiskt övertag i o m sina segrar i dubbelmötet med HV. Kommer passa dalmasarna perfekt att åka upp och stänga ner oss med typ 0-3 eller 2-5 och i princip säkra kontraktet. Trender är till för att brytas och någon dag kommer vi förlora hemma på en lördag.
Förlåt, förlåt, förlåt för all negativitet.
MEN. Någon gång måste man ju ha fel också ;-)
Låt oss nu fullkomligen köra över leksingarna på lördag.