Inlägg: 2847034
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
Monno: På tal om det så vill jag hylla malmö lite och deras hantering av värvningar och budget. De har ofta en ganska jämn trupp. Några få som sticker ut men heller inga dåliga och ojämna spelare. De har en liten lönebudget men löser bra spelare ändå.
Skulle modo klara sig kvar så måste det hända något drastiskt i truppen.
4-6 nya fw som bevisligen duger i shl och 4 backar + en målvakt som kan utmana Lassi. Annars kommer modo ligga i botten igen.
Skulle modo klara sig kvar så måste det hända något drastiskt i truppen.
4-6 nya fw som bevisligen duger i shl och 4 backar + en målvakt som kan utmana Lassi. Annars kommer modo ligga i botten igen.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
Monno: Din sista mening. "Vad Modo kommer göra om vi blir kvar?" Ja med tanke på att Hinken ryktas ha värvat Jonathan Ang så antar jag att inget kommer förändras. Ang är en ny Sampo Ranta.
Sv: MoDo Hockey - HV71 Kval Nedflyttning 2025
Monno: niederbach osynlig sista 10-12 men han är kanske den viktigaste vi kan behöva ha kvar, ge han en SHL-lön om så behövs.
Man kan ju resonera att nu när han väl hittat en trygghet ska han kanske vara kvar, samtidigt tror jag det är svårt att i hans ålder inte vilja spela på högsta möjliga nivå.
Men ser det som mer troligt att han är kvar än Aagaard, Sam och Woods.
Framförallt Dansken kommer bli på tok för dyr.
Nu är jag rätt säker på att han skulle vägra gå till HV men dom hade säkert kunnat lasta ra med pengar på honom.
På tal om HV, om dom håller sig kvar, vad talar egentligen för att dom inte gör ännu en skit säsong kommande år?
Lite samma oro jag har med MoDo. Om vi håller oss kvar, vad talar för att vi tar tag och bryter det som behöver brytas och inte fortsätter ännu ett år i mellanmjölkens land?