+ 1
Inlägg: 2854383
Svarskommentarer
Sv: Silly season
Chamez: Räknar du då med sociala avgifter och sådant.
Den enda junioren jag räknar in ordinarie är LP, och sedan 19 Seniorer + två målvakter där en är en är toppbetald . Men det behövs fler än så så där räknar jag in nästan gratis juniorer som fyller på och tar platser.
Den enda junioren jag räknar in ordinarie är LP, och sedan 19 Seniorer + två målvakter där en är en är toppbetald . Men det behövs fler än så så där räknar jag in nästan gratis juniorer som fyller på och tar platser.
Sv: Silly season
Chamez: Juniorer har knappt en lön, kan röra sig om 10k/månaden första året.
En topp lön i Ha är 140-200 men det är bara en handfull i ligan som har den lönen, bra löner är 80-140 och normala löner är upp till 50-80 och låga löner är under 50.
Den stora skillnaden är att i SHL finns det knappt några dåliga löner, spelarna är i regel för bra för att tjäna dåligt medans i Ha har du ofta ganska många som tjänar ”dåligt” vilket gör att du kan ha SHL löner på några spelare i varje trupp och ändå landa in på 18 -20 milj per säsong.
De lag som landar en budget på 10-12 milj per säsong har i regel inga spelare med topplön och det är väl därför klyftorna börjar bli stora internt i HA mellan lagen
En topp lön i Ha är 140-200 men det är bara en handfull i ligan som har den lönen, bra löner är 80-140 och normala löner är upp till 50-80 och låga löner är under 50.
Den stora skillnaden är att i SHL finns det knappt några dåliga löner, spelarna är i regel för bra för att tjäna dåligt medans i Ha har du ofta ganska många som tjänar ”dåligt” vilket gör att du kan ha SHL löner på några spelare i varje trupp och ändå landa in på 18 -20 milj per säsong.
De lag som landar en budget på 10-12 milj per säsong har i regel inga spelare med topplön och det är väl därför klyftorna börjar bli stora internt i HA mellan lagen
+ 1
Sv: Silly season
Chamez: Hoppas att Timrå får ett SM-guld. Vi kan harva några säsonger i HA. Jag är inte så het på SHL. Jävligt tråkig liga helt ärligt. Korkade domare och en liga som inte tillåter kreativa lag.
+ 3
Bör då inte en toppspelare i förstalinan ha runt 150k/mån?