+ 3
Inlägg: 2856477
Svarskommentarer
Sv: Silly season
{5647}: Samtidigt så brukar elitidrottare också tänka på att lämna ett eftermäle ett legacy. Och det har Aagaard nu kastat bort precis som Karlkvist. Inga kommer prata om Aagaard eller Karlkvist om tio femton år. Ett så stort avtryck i svensk ishockey har dom inte gjort men om dom hade stannat i MoDo så hade dom blivit legender. För mig blir det ganska enkelt. Om vi har varit beredda att matcha Skellefteås bud men Aagaard valde att lämna ändå ja då är han död för mig. Men om det är så att hinken inte var beredd att slanta upp ja då är det han som ska ha skit.
+ 5
Sv: Silly season
{5647}: Nu antar du en väldigt massa saker bara för att inte behöva kritiserar Mikkel.
+ 1
Jag tycker att det är rätt naturligtvis att en elitidrottsman vill spela på så hög nivå som möjligt. Inte fasen började man spela hockey som knatte för att man drömer om att spela i något lokalt lag nere i Danmark, utan drömen är väl att spela så hög nivå man kan nå och helst vinna någon titel.
Jag jämför honom inte med Karla som hade chansen att gå till oss istället för Örebro. Att han gick till SHL köper jag rakt av.