+ 1
Inlägg: 2868359
Svarskommentarer
Sv: Silly season
{9585}: jo jag räknar Ha också, men att köpa loss spelare är inte desamma som att sno spelare.
Sen var ingen av det spelarna du nämner bra när vi plockade dem, jag menar när plockade/snodde vi redan bra spelare eller ”supertalanger” (William Nylander)
Rättelse, Noah var bra och även Öhnerud så det köper jag.
Senaste riktigt stora stölden/övergången måste väl vara Alex Steen från Frölunda där i början av 2000 talet
Sen var ingen av det spelarna du nämner bra när vi plockade dem, jag menar när plockade/snodde vi redan bra spelare eller ”supertalanger” (William Nylander)
Rättelse, Noah var bra och även Öhnerud så det köper jag.
Senaste riktigt stora stölden/övergången måste väl vara Alex Steen från Frölunda där i början av 2000 talet
I SHL var Noah Welch lite utav en bomb. Han var väl iof inte bättre än skaplig i MoDo. Önerud från Timrå nåt år innan.
Men du har rätt i att det var sjukt längesedan MoDo var så pass högt upp i näringskedjan att spelare kommer från SHL snarare än AHL, Finland eller Allsvenskan.
Värvas mer från SHL när det spelas i Allsvenskan.