Inlägg: 2915427
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vikingmodo : Återigen. Alla tycker att det är för lång försäsong för att den är tråkig och det är så många matcher att det blir slentrian, men så länge alla andra börjar tidigt så törs man inte själv köra en kortare försäsong.
Ja, det gynnade nog MoDo till viss del, men fortfarande så hade man nog haft mer motiverade spelare och mer fokus på de färre matcherna man spelat. Uttalande är fullständigt logiskt om man tänker efter. Låt klubbarna gemensamt bestämma att försäsong inte får starta förrän tionde augusti exempelvis och inte fler än fem matcher
Lite oroväckande att spelat fungerar så dåligt ännu. Båda de tidigare säsongerna i HA var vi betydligt bättre förberedda och presterade bättre. Inte poängmässigt, men spelmässigt. Första säsongen kom vi från en elfteplats och fick in Karlin med en ny tränarstab. Ändå var det förutom plumpen mot Västervik i första matchen redan ett rätt bra spel match 2.
Nu har vi gjort sex matcher utan att någon varit bra. Några bra perioder av matcherna, men som helhet är det väldigt många spelare som år långt under förväntningarna och ett krampaktigt spel där ingen förutom den som är nära pucken rör på fötterna. Nästan noll rörelse för att hjälpa sin kompis genom att sätta press, skapa yta eller göra sig spelbar.
Ja, det gynnade nog MoDo till viss del, men fortfarande så hade man nog haft mer motiverade spelare och mer fokus på de färre matcherna man spelat. Uttalande är fullständigt logiskt om man tänker efter. Låt klubbarna gemensamt bestämma att försäsong inte får starta förrän tionde augusti exempelvis och inte fler än fem matcher
Lite oroväckande att spelat fungerar så dåligt ännu. Båda de tidigare säsongerna i HA var vi betydligt bättre förberedda och presterade bättre. Inte poängmässigt, men spelmässigt. Första säsongen kom vi från en elfteplats och fick in Karlin med en ny tränarstab. Ändå var det förutom plumpen mot Västervik i första matchen redan ett rätt bra spel match 2.
Nu har vi gjort sex matcher utan att någon varit bra. Några bra perioder av matcherna, men som helhet är det väldigt många spelare som år långt under förväntningarna och ett krampaktigt spel där ingen förutom den som är nära pucken rör på fötterna. Nästan noll rörelse för att hjälpa sin kompis genom att sätta press, skapa yta eller göra sig spelbar.
+ 2
Det känns inte som ett helt genomtänkt slutsats. Bättre att slösa försäsongen på usla matcher än att låta det gå 20 halvdåliga matcher i början av serien